دفترچه راهنمای آبمیوه گیری پارس خزر مدل تایگر

دفترچه راهنمای آبمیوه گیری پارس خزر مدل تایگر

دستگاه آبمیوه گیری برای افرادی که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند و روزانه از آبمیوه‌های طبیعی استفاده می‌کنند، یکی از لوازم ضروری در آشپزخانه محسوب می‌شود. برندها و مدل‌های مختلفی از این دستگاه در بازار موجود است. در این مطلب دفترچه راهنمای آبمیوه گیری پارس خزر مدل تایگر را بررسی می‌کنیم تا با نحوه عملکرد و قابلیت‌های این آبمیوه گیری قدرتمند آشنا شوید. 

پارس خزر یکی از تولید‌کننده‌های ایرانی لوازم برقی خانگی با بیش از نیم قرن سابقه است. کیفیت محصولات این برند، ثابت‌شده است و با نمونه‌های خارجی برابری می‌کند. 

تایگر یک آبمیوه گیری تک‌کاره است که هم کارایی بسیار عالی و هم طراحی زیبایی دارد.

آبمیوه گیری پارس خزر در مدل‌های مختلفی تولید شده است و در این مطلب، دفترچه راهنمای آبمیوه گیری پارس خزر مدل تایگر را بررسی می‌کنیم که یکی از قدرتمندترین آبمیوه گیری‌های این برند است. تایگر یک آبمیوه گیری تک‌کاره است که هم کارایی بسیار عالی و هم طراحی زیبایی دارد. موتور این دستگاه دو‌سرعته و بسیار قدرتمند است؛ به‌طوری که می‌توانید با از استفاده از آن، هر میوه‌ای را آب‌گیری کنید. 

دفترچه راهنمای آبمیوه گیری پارس خزر مدل تایگر: اجزای دستگاه

بدنه آبمیوه گیری پارس خزر مدل تایگر ترکیبی از فلز و پلاستیک است و پایه‌های پلاستیکی ضد لغزش زیر این دستگاه نصب شده است. آبمیوه گیری تایگر تیغه‌هایی از جنس استیل ضد زنگ، پارچ جمع‌آوری آبمیوه به ظرفیت یک لیتر، ظرف جمع‌آوری تفاله، پایه‌های قفل‌شونده و… دارد. قطر دهانه ورودی این آبمیوه گیری ۷۵ میلی‌متر است؛ یعنی به‌راحتی می‌توان یک سیب را بدون نیاز به خرد‌کردن داخل دستگاه انداخت. 

همچنین بخوانید: «تفاوت آبمیوه گیری پرس سرد و آبمیوه گیری سانتریفیوژی»

دفترچه راهنمای آبمیوه گیری پارس خزر مدل تایگر: نکات ایمنی

۱- کابل برق آبمیوه گیری پارس خزر را به پریزی متصل کنید که ولتاژ هماهنگ با ولتاژ دستگاه داشته باشد. 

۲- قبل از استفاده از دستگاه، تمام قطعات را به‌درستی متصل کنید و مطمئن شوید که محکم در جای خود قرار گرفته‌اند؛ سپس بررسی کنید که کلید تنظیم سرعت روی حالت خاموش یا 0 قرار داشته باشد. بعد از اتمام این کارها می‌توانید کابل برق را به پریز متصل کنید. 

۳- آبمیوه گیری تایگر مجهز به سوئیچ ایمنی است و اگر بازوهای دستگاه قفل نشوند، دستگاه روشن نمی‌شود. اگر هنگام کار کردن دستگاه، بازوهای قفل‌شونده را باز کنید، دستگاه به صورت خودکار خاموش می‌شود؛ اما به‌طور کلی نباید هنگام کار کردن با آبمیوه گیری تایگر، هیچ یک از قطعات را از بدنه دستگاه جدا کنید. 

۴- زیر آبمیوه گیری پارس خزر، سوراخ‌های بسیار کوچکی وجود دارد تا گرمای موتور از طریق آن‌ها خارج شود. اگر دستگاه را روی سطح شیب‌دار یا سطح ناهموار قرار دهید، این سوراخ‌ها پوشیده می‌شوند و به موتور فشار وارد می‌شود؛ پس هنگام کار با دستگاه حتما آن را روی یک سطح صاف قرار دهید. 

دفترچه راهنمای آبمیوه گیری پارس خزر مدل تایگر

۵- قبل از استفاده از دستگاه، مطمئن شوید که بسکت به‌درستی در جای خود نصب شده است؛ زیرا اگر خوب در جای خود قرار نگیرد، صدا و لرزش زیادی ایجاد می‌کند و به دستگاه آسیب می‌زند. تیغه‌های روی بسکت بسیار تیز هستند؛ به همین دلیل زمانی که آن را نصب یا تمیز می‌کنید، باید مراقب دست‌های باشید. 

۶- قبل از پر شدن ظرف تفاله، آن را تخلیه کنید. 

۷- در صورت بروز مشکل در عملکرد دستگاه، آن را برای تعمیر به نمایندگی‌های معتبر ببرید و هرگز خودتان تعمیر نکنید. 

۸- برای جلوگیری از خطرات احتمالی، باید مراقب کابل برق دستگاه باشید؛ برای جمع‌آوری آن، از محفظه جمع‌آوری سیم استفاده کنید و هیچگاه سیم را گره نزنید یا دور دستگاه نپیچانید. همچنین باید کابل برق را از وسایل تیز، حرارت و روغن دور نگه دارید. کابل برق هنگام کار کردن دستگاه نباید تحت کشش باشد؛ به همین دلیل باید کابل برق را به پریز برقی نزدیک محل قرارگیری دستگاه متصل کنید. 

موادی مانند یخ را نباید با آبمیوه گیری پارس خزر خرد کنید. 

۹- قبل از روشن کردن دستگاه، میوه‌ها را داخل دهانه ورودی نریزید. همچنین از پر کردن بیش‌از‌حد دهانه یا وارد کردن دست و وسایل دیگر به داخل دهانه خودداری کنید. 

۱۰- موادی مانند یخ را نباید با آبمیوه گیری پارس خزر خرد کنید. 

دفترچه راهنمای آبمیوه گیری پارس خزر مدل تایگر: روش استفاده 

قبل از استفاده از دستگاه برای اولین بار، قطعاتی مانند پوش‌بار، بسکت، درپوش، تیغه جداکننده لرد، ظرف جمع‌آوری تفاله، ظرف آبمیوه و… را که به صورت مستقیم با میوه‌ها در تماس هستند، با آب و مواد شوینده بشویید؛ سپس مراحل زیر را طی کنید. 

۱- رابط جدا‌کننده آبمیوه و تفاله را روی بدنه دستگاه قرار دهید. سپس بسکت را روی صفحه چرخان قرار دهید، به سمت پایین فشار دهید و به آرامی بچرخانید تا روی صفحه چرخان محکم شود و صدای «تق» بدهد. 

۲- درپوش شفاف را روی بدنه اصلی دستگاه قرار دهید و لبه بالایی بازوهای قفل‌شونده را داخل زبانه‌های درپوش قرار دهید و به سمت پایین فشار دهید تا قفل شوند. 

۳- ظرف جمع‌آوری تفاله و ظرف آبمیوه را در جای خود قرار دهید و مطمئن شوید که با بدنه اصلی جفت شوند. درپوش ظرف آبمیوه را نیز ببندید. اگر می‌خواهید آبمیوه شفافی داشته باشید، باید از تیغه جداکننده لرد استفاده کنید. 

۴- سیم برق را از محفظه نگهدارنده سیم خارج کنید و بعد از اینکه مطمئن شدید دکمه تنظیم سرعت روی حالت 0 قرار دارد، دوشاخه را به پریز برق متصل کنید؛ سپس پوش‌بار را داخل دهانه ورودی قرار دهید. 

۴- بعد از روشن کردن دستگاه با دکمه تنظیم سرعت، پوش‌بار را از دهانه ورودی دستگاه خارج کنید و میوه‌ها را داخل دستگاه بریزید. کلید تنظیم سرعت را برای میوه‌های نرم روی I و برای میوه‌های سخت مانند هویج روی II قرار دهید. 

۵- بعد از اتمام کار خود، کلید سرعت را روی 0 قرار دهید و کابل برق را از پریز جدا کنید.

دفترچه راهنمای آبمیوه گیری پارس خزر مدل تایگر

دفترچه راهنمای آبمیوه گیری پارس خزر مدل تایگر: مشکلات احتمالی

در این بخش مشکلات احتمالی آبمیوه گیری پارس خزر مدل تایگر و دلایل و راهکارهای برطرف کردن هر کدام را بررسی می‌کنیم. 

۱- اگر دستگاه روشن نمی‌شود:

  • ممکن است دو شاخه به خوبی به برق متصل نشده باشد.
  • ممکن است بازوهای قفل‌شونده به‌خوبی قفل نشده باشند؛ که در این صورت باید آن‌ها را باز کنید و مجددا طبق دستورالعمل ببندید.
  • ممکن است سیم برق یا قطعات داخلی دستگاه خراب شده باشند؛ که در این صورت باید با نمایندگی‌های مجاز تماس بگیرید. 

نباید مدت طولانی از دستگاه استفاده کنید؛ زیرا موتور آن بیش‌از‌حد گرم می‌شود. 

۲- اگر هنگام استفاده از آبمیوه گیری، دستگاه به‌طور ناگهانی خاموش شود، ممکن است به دلیل گرم شدن بیش‌ازحد موتور بر اثر استفاده طولانی‌مدت از دستگاه باشد. برای رفع این مشکل باید کلید تنظیم سرعت را روی 0 قرار دهید و بعد از اینکه دستگاه خنک شد، مجددا آن را روشن کنید. 

۳- اگر آبمیوه از بدنه دستگاه سرازیر شود:

  • ممکن است به دلیل استفاده طولانی‌مدت از دستگاه باشد؛ که در این صورت باید درپوش را باز کنید و تفاله‌های داخل بسکت و قطعه رابط را تمیز کنید. 
  • ممکن است به دلیل ریختن میوه‌ها داخل دهانه ورودی، قبل از روشن کردن دستگاه باشد. برای جلوگیری از این مشکل، همیشه ابتدا دستگاه را روشن کنید و بعد از چرخش بسکت، میوه‌ها را با احتیاط داخل دهانه ورودی بریزید. 

همچنین بخوانید: «دفترچه راهنمای یخچال فریزر اسنوا»