دستور پخت ۳ غذای خوشمزه در آون توستر

غذای خوشمزه در آون توستر

در این مطلب قصد داریم دستور پخت ۳ غذای خوشمزه در آون توستر را با هم بررسی کنیم. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به آشپزی علاقه دارید و دوست دارید غذاها و طعم‌های جدیدی را تجربه کنید، در این مطلب با ما همراه باشید. 

۱- غذای خوشمزه در آون توستر: سوفله پنیر

سوفله یک غذای فرانسوی است و در همه جای دنیا طرفداران زیادی دارد. کلمه سوفله در فرانسوی به معنای پف کردن است. پای ثابت انواع سوفله‌ها، سفیده تخم مرغ است که باید با همزن برقی آن‌قدر همزده شود که پف کند. سوفله انواع مختلفی دارند؛ مانند سوفله قارچ و مرغ، سوفله گوشت، سوفله سیب‌زمینی و غیره. ما در این بخش طرز تهیه سوفله پنیر را بررسی می‌کنیم که به مواد اولیه زیادی نیاز ندارد و بسیار خوشمزه است. 

مواد لازم برای تهیه سوفله پنیر (برای ۴ نفر): 

  • کره: یک قاشق غذاخوری
  • آرد: ۳  قاشق غذاخوری
  • نمک: یک قاشق چای‌خوری
  • فلفل: نصف قاشق چای‌خوری
  • تخم مرغ: ۵ عدد
  • شیر: یک فنجان
  • پنیر پیتزا: ۳/۴ فنجان

طرز تهیه:

در یک ماهی‌تابه با شعله متوسط کره پاستوریزه را ذوب کنید. سپس آرد را به آن اضافه کنید و به مدت یک دقیقه هم بزنید تا آرد جذب کره شود. شیری که به دمای اتاق رسیده است را مرتب اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله گلوله نشود. اگر این اتفاق افتاد، همزدن را متوقف کنید و ۲ دقیقه بعد دوباره شروع کنید. 

در دو ظرف مجزا، سفیده و زرده تخم‌مرغ‌ها را جدا کنید. شعله گاز را خاموش کنید و زرده تخم مرغ، پنیر و نمک و فلفل را به تابه اضافه کنید. در صورت دلخواه می‌توانید مقداری پنیر گودا رنده شده نیز به ترکیب اضافه کنید. مواد داخل تابه را هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند. 

با استفاده از همزن برقی، سفیده تخم‌مرغ‌ها را با کمی نمک هم بزنید تا پف کند و فرم بگیرد. تا زمانی هم زدن سفیده را ادامه دهید که اگر ظرف را کاملا برعکس کنید، چیزی از آن بیرون نریزد. بعد از اینکه مواد داخل تابه کمی سرد شدند، سفید زده شده را به مواد اضافه کنید و به آرامی هم بزنید.

برای جلوگیری از چسبیدن سوفله به ظرف، بهتر است مقداری پودر نان در کف قالب بریزید.

یک قالب با دیواره‌های نسبتا بلند انتخاب کنید و کف و دیواره‌های آن را چرب کنید. برای جلوگیری از چسبیدن سوفله به ظرف، بهتر است مقداری پودر نان در کف قالب بریزید. سپس مواد را داخل قالب بریزید و سطح آن‌ها را صاف کنید. از قبل آون توستر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید؛ سپس قالب را داخل دستگاه قرار دهید. حدود ۴۵ تا ۶۰ دقیقه طول می کشد تا سوفله پنیر شما آماده شود. برای اطمینان از پخت این غذا، یک خلال دندان را در مرکز ظرف فرو کنید و اگر چیزی به آن نچسبید، یعنی سوفله شما آماده است. 

برای جلوگیری از کثیف شدن آون توستر بهتر است مواد بیشتری را داخل قالب نریزید. اگر قصد دارید این غذا را برای مهمانی آماده کنید. می‌توانید مواد را کاملا آماده کنید و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید و بعد آن را داخل آون توستر درست کنید تا برای مهمانی تازه باشد. 

همچنین بخوانید: «۵ غذایی که می‌توان با آون توستر پخت»

غذای خوشمزه در آون توستر

۲- غذای خوشمزه در آون توستر: کالزونه

کالزونه یک غذای ایتالیایی بسیار خوشمزه است که در مدت زمان کوتاهی آماده می‌شود و در این بخش دستور پخت این غذا را بررسی می‌کنیم. کالزونه تقریبا شبیه پیتزا است؛  اما مواد آن داخل یک خمیر قرار می‌گیرد. 

مواد لازم برای تهیه کالزونه (برای ۶ تا ۸ نفر):

  • پنیر موزارلا رنده‌ شده: یک فنجان
  • پنیر پارمزان رنده‌ شده: ۱/۴ فنجان
  • تخم‌مرغ: ۲ عدد
  • کلم بروکلی خرد شده: ۳۰۰ گرم
  • خمیر پیتزای خانگی یا آماده: ۵۰۰ گرم
  • سس پستو: ۱/۴ فنجان
  • سیر ریز شده: یک حبه
  • فلفل سیاه: یک قاشق چای‌خوری
  • نمک: یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه:

روش پخت این غذای خوشمزه بسیار ساده است؛ تنها کافی است تمام مواد اولیه به جز خمیر پیتزا را با هم مخلوط کنید. سپس روی یک سطح صاف مثل سینی یا تخته آشپزی، مقداری آرد بریزید و خیر پیتزا را روی آن پهن کنید. خمیر پیتزا را به ۶ یا ۸ تکه دایره‌ای شمل تقسیم کنید و مقداری از مواد را وسط هر تکه قرار دهید. دو لبه خمیر را روی یکدیگر قرار دهید و لبه خمیر را با دست فشار دهید تا به هم بچسبند و برای زیبایی بیشتر غذا، کمی به آن‌ها شکل دهید. 

آون توستر را از قبل با دمای ۲۲۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. سینی فر را چرب کنید و کالزونه‌ها داخل آن بچینید. به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه سینی را داخل دستگاه قرار دهید سطح خمیر طلایی شود. اکنون کالزونه شما آماده است و می‌توانید با انواع سس آن را میل کنید.

غذای خوشمزه در آون توستر

گراتن به معنای آن است که یک غذا زیر لایه‌ای از پنیر قرار بگیرد و انواع مختلفی دارد. 

۳- غذای خوشمزه در آون توستر: گراتن پاستا

گراتن نیز یک غذای فرانسوی است که در همه دنیا محبوب است. به‌طور کلی گراتن به معنای آن است که یک غذا زیر لایه‌ای از پنیر قرار بگیرد؛ پس در نتیجه گراتن انواع زیادی دارد و به همین دلیل طرفداران زیادی نیز دارد. در این بخش، طرز تهیه گراتن پاستا را با هم بررسی می‌کنیم. 

مواد لازم برای تهیه گراتن پاستا:

  • پاستای فرمی: ۲۵۰ گرم
  • قارچ: ۲۵۰ گرم
  • گوشت چرخ کرده: ۲۰۰ گرم
  • پیاز بزرگ: یک عدد
  • فلفل دلمه‌ای: یک عدد
  • رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
  • پنیر پیتزا: به اندازه لازم
  • نمک ، فلفل، زردچوبه و آویشن: به اندازه لازم

طرز تهیه:

در یک تابه مقداری روغن بریزید و پیازهایی که نگینی خرد کرده‌اید را کمی در آن تفت دهید. بعد از اینکه رنگ پیازها کمی تغییر کرد، فلفل دلمه‌ای را نگینی و ریز خرد کنید و به پیازها اضافه کنید. بعد از اینکه فلفل هم کمی سرخ شد، گوشت چرخ‌کرده را به آن‌ها اضافه کنید. 

سپس زمانی که گوشت کمی پخت و تغییر رنگ داد، نمک زردچوبه و ادویه‌های دلخواه خود را اضافه کنید و خوب تفت دهید. در آخر نیز قارچ خرد شده را به تابه اضافه کنید و سریع تفت دهید تا قارچ آب نیندازد. اکنون می‌توانید رب گوجه‌فرنگی را به این مخلوط اضافه کنید و هم بزنید. می‌توانید انواع سبزیجات معطر و ادویه‌های دلخواه خود را به این مخلوط اضافه کنید. 

حالا نوبت پخت پاستا است و باید داخل یک قابله مقداری آب، کمی نمک و یک قاشق غذاخوری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید. سپس پاستا را درون قابلمه بریزید و تقریبا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا نرم شوند و در آخر آن‌ها را آب‌کش کنید. هنگام آب‌کش کردن از آب سرد استفاده کنید تا پاستاها به هم نچسبند. 

یک ظرف مناسب برای سرو غذا که می‌توانید آن را داخل آون توستر قرار دهید انتخاب کنید. پاستای پخته شده را کف ظرف بریزید؛ سپس مخلوط گوشت را به آن اضافه کنید و در آخر روی ظرف را با پنیر پیتزا پر کنید. 

ظرف را درون آون توستر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید و تقریبا ۴۰ دقیقه بعد، گراتن پاستا شما آماده است. هر زمان که سطح پنیرها طلایی شد، غذا آماده است. در صورت دلخواه می‌توانید این غذا را با سس بشامل میل کنید.   

همچنین بخوانید: «آون توستر بوش خوبه؟ + معرفی ویژگی‌های آون توستر خوب»