دفترچه راهنمای یخچال فریزر اسنوا

یخچال فریزر اسنوا

اسنوا یک برند ایرانی تولید‌کننده لوازم برقی خانگی است که در طول سال‌های فعالیت خود به دنبال بهبود کیفیت محصولات خود بوده است. محصولات اسنوا تقریبا مشابه نمونه‌های خارجی هستند و قیمت مناسب‌تری از آن‌ها دارند. یخچال فریزر اسنوا مدل‌های متنوع و زیادی دارد و افراد با سلیقه‌های مختلف می‌توانند محصولات این برند را خریداری کنند. 

مطالعه دفترچه راهنمای یک وسیله برقی اهمیت زیادی دارد؛ زیرا نحوه کار با دستگاه را به شما آموزش می‌دهد و از برخی حوادث جلوگیری می‌کند. همچنین مطالعه دفترچه راهنما، به افرادی که قصد خرید یک محصول را دارند کمک می‌کند که با ویژگی‌های آن آشنا شوند و تصمیم خود را قطعی کنند. در این مطلب دفترچه راهنمای یخچال فریزر اسنوا مدل E3200 و E3500 را بررسی می‌کنیم.

صفحه نمایشگر و عملکردهای یخچال فریزر اسنوا

۱- کیلد Freezer

با استفاده از این کلید می‌توانید دمای فریزر را از منفی ۱۶ درجه تا منفی ۲۴ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. 

۲- کلید Refrigerator

با استفاده از این کلید می‌توانید دمای یخچال را از یک تا ۷ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. دقت داشته باشید دمایی که روی صفحه نمایشگر نشان داده می‌شود، دمای مطلوب مصرف‌کننده است و دمای واقعی درون یخچال فریزر اسنوا بستگی به مواد غذایی و تعداد باز و بسته شدن درب دارد و ممکن است با دمای تنظیم‌شده متفاوت باشد. 

مصرف برق درحالت انجماد سریع بیشتر از حالت عادی است.

۳- کلید انجماد سریع (Super Freeze)

عملکرد انجماد سریع برای زمانی است که می‌خواهید در مدت زمان کوتاهی مواد غذایی درون فریزر را منجمد کنید. برای فعال کردن این عملکرد، کلید Super Freeze را به مدت ۳ ثانیه نگه دارید تا علامت آن روی صفحه نمایشگر ظاهر شود. برای غیرفعال کردن این عملکرد نیز همین کار را تکرار کنید. 

مصرف برق در این حالت بیشتر از حالت عادی است؛ اما زمانی که دمای داخل فریزر به میزان مطلوبی برای انجماد برسد، این عملکرد به صورت اتوماتیک غیر‌فعال می‌شود. توجه داشته باشید که این عملکرد را نمی‌توانید همزمان با عملکرد اکو فعال کنید. 

۴- کلید سردکن سریع (Super Cool)

این عملکرد برای سرد کردن مواد غذایی داخل یخچال با سرعت زیاد و در مدت زمان کوتاه است. برای فعال کردن این عملکرد، کلید Super Cool را به مدت ۳ ثانیه فشار دهید و برای غیر فعال کردن آن، همین کار را تکرار کنید. زمانی که دمای یخچال به میزان مطلوب برسد، این عملکرد به صورت خودکار غیر‌فعال می‌شود. توجه داشته باشید که این عملکرد نیز مانند عملکرد انجماد سریع، به صورت همزمان با عملکرد اکو فعال نمی‌شود. 

یخچال فریزر اسنوا

۵- عملکرد اقتصادی (ECO)

عملکرد اکو با تنظیم بهینه دما، باعث کاهش مصرف انرژی و کاهش مصرف برق محصول می‌شود. برای فعال یا غیر‌فعال کردن این عملکرد، باید کلید ECO Mode را لمس کنید. با باز شدن درب یخچال فریزر اسنوا یا تغییر تنظیمات دمایی، این عملکرد به صورت خودکار غیرفعال می‌شود. در این حالت صدای دستگاه نیز کاهش پیدا می‌کند. 

۶- عملکرد هوای تازه (C.B. Filter)

در این عملکرد، گردش هوا درون یخچال بیشتر می‌شود و باعث کاهش بو و افزایش زمان ماندگاری مواد غذایی می‌شود. برای فعال کردن این عملکرد باید کلید C.B. Filter را ۳ ثانیه فشار دهید تا علامت مخصوص آن روی نمایشگر مشخص شود. زمانی که عملکرد هوای تازه فعال است، نور آبی رنگی درون یخچال روشن می‌شود. 

۷- صدای آلارم (Door Alarm)

اگر کلید Door Alarm را به مدت ۳ ثانیه فشار دهید، این عملکرد فعال می‌شود. با فعال شدن این عملکرد، اگر درب یخچال بیشتر از ۳ دقیقه و درب فریزر بیشتر از یک دقیقه باز بماند صدای آلارم فعال می‌شود. البته اگر در بیش از ۱۰ دقیقه باز بماند و کسی آن را نبندد، صدای آلارم نیز به صورت خودکار قطع می‌شود. با نگه داشتن همین کلید به مدت ۳ ثانیه می‌توانید این عملکرد را غیر‌فعال کنید. 

در حالت قفل کودک، عملکرد نمایشگر و پدال‌های آب و یخ غیرفعال می‌شود. 

۸- قفل کودک (Child Lock)

در حالت قفل کودک، نمایشگر قفل می‌شود و نمی‌توان وضعیت کلیدها را تغییر داد. همچنین عملکرد پدال‌های آب و یخ نیز غیر‌فعال می‌شود. برای فعال و غیر‌فعال کردن این قابلیت، باید کلید Child Lock را به مدت ۳ ثانیه فشار دهید. 

۹- کشو Chiller Zone

کشویی داخل یخچال قرار دارد که دمای آن را می‌توان جدا از دمای بقیه قست‌های یخچال تنظیم کرد. این قفسه با دمای ۴ درجه سانتی‌گراد تعبیه شده است تا بتوانید گوشت‌های مختلف را به صورت تازه نگه دارید. با فشار دادن کلید Chiller Zone به مدت ۳ ثانیه می‌توانید این عملکرد را فعال کنید و بعد از ۴ ساعت نیز به‌صورت خودکار غیر‌فعال می‌شود. 

۱۰- نشانگر فیلتر آب

بعد از ۳ ماه استفاده از دستگاه، نشانگر فیلتر آب روی دستگاه روشن می‌شود و باید آن را تعویض کنید. بعد از تعویض فیلتر، کلید Filter Reset را به مدت ۳ ثانیه فشار دهید تا نشانگر خاموش شود. 

۱۱- توقف یخ‌ساز

اگر برای مدتی سفر می‌روید یا مخزن یخ پر شده است، می‌توانید عملکرد یخ‌سازی را متوقف کنید. برای این کار باید از کلید ICE on/off روی نمایشگر استفاده کنید. 

همچنین بخوانید: «نکات ایمنی و نگهداری از یخچال فریزر و سایدبای‌ساید»

یخچال فریزر اسنوا

 

برای تمیز کردن دستگاه بهتر است که دو شاخه آن را از برق بکشید تا دچار برق‌گرفتگی نشوید.

نکات مهم استفاده از یخچال فریزر اسنوا

۱- مانند همه یخچال فریزرها بهتر است که یک پریز برق مجزا برای یخچال فریزر اسنوا خود در نظر بگیرید که ولتاژ آن با پلاک درجه‌بندی دستگاه برابر باشد. 

۲- هنگام قرار دادن یخچال در جای خود، مراقب باشید که سیم برق زیر پایه‌های یخچال یا بین یخچال و دیوار قرار نگیرد و سیم له نشود. 

۳- برای تمیز کردن دستگاه بهتر است که دو شاخه آن را از برق بکشید تا دچار برق‌گرفتگی نشوید.

۴- از اسپری‌های آئروسل در نزدیکی یخچال استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است موجب انفجار یا آتش‌سوزی شود. 

۵- هرگز از لوله‌های گاز، خطوط تلفن یا سایر میله‌های برق‌گیر به عنوان ارت استفاده نکنید. 

۶- در صورت نشت هرگونه بو یا دود نامتعارف از یخچال، به سرعت دوشاخه را از برق خارج کنید و با مرکز خدمات تماس بگیرید تا از آتش‌سوزی جلوگیری کنید. 

۷- مدار سرد‌کننده دستگاه حاوی گاز طبیعی ایزوبوتان است که قابلیت اشتعال دارد و در صورت نشت، به چشم نیز آسیب می‌زند. باید هنگام حمل‌ونقل و نصب دستگاه مراقب باشید که گاز از مدار خارج نشود. اگر گاز نشت کرد، هیچ منبع جرقه‌ای را به آن نزدیک نکنید و درب‌ها و پنجره‌ها را باز کنید تا گاز از فضای اتاق خارج شود.

همچنین بخوانید: «دفترچه راهنما یخچال فریزر سامسونگ»