دفترچه راهنمای ساندویچ ساز فلر

دفترچه راهنمای ساندویچ ساز فلر

ساندویچ ساز یکی از دستگاه‌های پرکاربرد در آشپزخانه است که به شما کمک می‌کند در مدت زمان کوتاهی یک ساندویچ خوشمزه را با سلیقه خود درست کنید. این دستگاه با برندهای مختلفی تولید شده است و در بازار وجود دارد.

برند فلر یکی از بهترین برندهای تولید‌کننده لوازم برقی خانگی است که محصولات آن طرفداران زیادی در تمام دنیا دارند. در این مطلب، دفترچه راهنمای ساندویچ ساز فلر مدل SM270 را بررسی می‌کنیم که مطالعه آن به شما کمک می‌کند تا از نکات مهم استفاده از دستگاه مطلع شوید یا برای خرید این دستگاه، با قابلیت‌های آن آشنا شوید. 

همچنین بخوانید: «دفترچه راهنمای زودپز مولینکس»

بعد از اتمام برنامه پخت و پایان کار دستگاه چراغ نشانگر به رنگ سبز تبدیل می‌شود.

دفترچه راهنمای ساندویچ ساز فلر: هشدارهای مهم 

۱- مانند هر وسیله برقی دیگری، برای جلوگیری از برق‌گرفتگی و آتش‌سوزی، نباید کابل برق یا دو شاخه ساندیچ ساز فلر را در تماس با آب و مایعات قرار دهید. همچنین باید مراقب باشید که کابل برق با سطوح داغ مانند اجاق گاز تماس پیدا نکند. 

۲- زمانی که دستگاه روشن و در حال کار کردن است، ممکن است بدنه آن داغ شود و نباید دست و صورت خود را به آن نزدیک کنید. همچنین باید مراقب باشید که کودکان به آن نزدیک نشوند. 

۳- اگر بدنه ساندویچ ساز فلر یا سیم آن دچار آسیب شدند، از دستگاه استفاده نکنید و با مرکز خدمات پس از فروش فلر تماس بگیرید. استفاده از قطعات جانبی که مورد تایید برند فلر نباشد، ممکن است خطرات جدی برای شما به همراه داشته باشد. 

۴- برای استفاده از این دستگاه، ابتدا مواد غذایی دلخواه خود را درون دستگاه قرار دهید و درب آن را محکم ببندید و قفل کنید؛ سپس کابل برق را به دستگاه متصل کنید و بعد دو شاخه آن را به پریز برق متصل کنید. زمانی که چراغ دستگاه قرمز می‌شود، یعنی ساندویچ در حال آماده شدن است. 

۵- بعد از اتمام برنامه پخت و پایان کار دستگاه چراغ نشانگر به رنگ سبز تبدیل می‌شود که نشان‌دهنده آماده بودن ساندویچ است. بعد از این مرحله، دستگاه را خاموش کنید و سپس دو شاخه را از برق بیرون بکشید. 

۶- ساندویچ ساز فلر به گونه‌ای طراحی شده است که می‌توانید برای نگهداری دستگاه، آن را به حالت عمودی داخل کابینت قرار دهید تا فضای کمتری را اشغال کند. همچنین زیر پایه‌های این دستگاه، ضد‌لغزش قرار دارد تا از لغزش دستگاه روی میز، کابینت یا سطوح شیب‌دار جلوگیری کند. 

دفترچه راهنمای ساندویچ ساز فلر

دفترچه راهنمای ساندویچ ساز فلر: نکات اولین بار استفاده از دستگاه

اولین بار که می‌خواهید از دستگاه استفاده کنید، باید سینی پخت را با استفاده از یک دستمال نم‌دار تمیز کنید. سینی پخت را با مقداری کره یا روغن خوراکی چرب کنید؛ سپس نان تست یا نان دلخواه خود را روی قسمت مشخص شده درون دستگاه قرار دهید و مواد غذایی دلخواه خود را روی آن بریزید. دوباره روی مواد را با نان بپوشانید و درب ساندویچ ساز فلر را ببندید و آن را قفل کنید.

اگر خط و خشی روی این پوشش ایجاد شود، مواد غذایی در استفاده‌های بعدی به دستگاه می‌چسبند. 

بعد از اتمام فرآیند پخت، کمی صبر کنید تا صفحه پخت خنک شود؛ سپس با استفاده از یک دستمال نمدار صفحه پخت و بدنه دستگاه را تمیز کنید. دقت داشته باشید که نباید دستگاه را با آب بشویید. برای خارج کردن ساندویچ از دستگاه نیز بهتر است از قاشق‌ها و ابزار چوبی یا پلاستیکی استفاده کنید تا پوشش داخلی نچسب دستگاه دچار آسیب نشود. اگر خط و خشی روی این پوشش ایجاد شود، مواد غذایی در استفاده‌های بعدی به دستگاه می‌چسبند. 

همچنین بخوانید: «دفترچه راهنمای غذاساز مولینکس»